Upp som en sol och ner som en pannkaka!

Hey ho!

Jo, jag startade ju min dag med en promenad till min massör. Mycket gott och speciellt glad blir man ju när man får höra att det syns att man tappat ett par pannor! Yeeeeey, tänkte jag och var lyckligast i världen. Men lyckan varar ju, som bekant, inte alltid länge...
Jag hade rast på jobbet. Håller uppe dörren för en liten, kort och mycket tjock tant. Inget konstigt med det.
Sen så frågar tanten om det åskar och så pratar vi om ditten och datten i två minuter. Sen pekar hon på min mage och frågar: "Vad har du därinne?" Jag tänkte fråga tanten vad hon hade i sin med tanke på att det ser ut som om hon svalt en hel val men bet mig i tungan. "Ingenting" svarade jag varpå tanten kontrar med "Är det riktigt säkert det".. Inom bråkdelen av en sekund hade jag funderat ut vilken av följande kommentarer som varit mest opassande:

1. Är du felskapt, du ser ut så?
2. Du är ju stor som en jävla färja, vad har du i DIN mage?
3. Är du en ny världsdel?

Och sen hade jag god lust att slå ner kärringen. Men det gjorde jag ju inte. SÅKLART!
Min mor har nämligen lärt mig att man får tänka på konsekvenserna av sina handlingar.
Det har nog inte mamman till kärringen lärt sin avkomma för då hade hon väl vetat vad konsekvenserna blivit. Hade det då varit berättigat att ge henne en smäll?

Jaja, nu ska jag ut och gå i regnet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0