Söndagsångest

Söndagsångest. Fy fan. Men. Det är ändå gött att ha söndagsångest på en måndag, eller hur?
Brukar inte få det faktiskt men nu när det varit långledigt är jag inte vidare sugen på att komma tillbaka till jobbet.
Men men, pengar är ett nödvändigt ont :)

Har haft en UNDERBAR dag i solen. Legat hemma hos mami & papi och stekt i solen och lyssnat på ljudbok och sovit mellan varven. Har fått en härlig bränna nu... ;) Åkte hem och tog en snabbdusch och åkte på söndagstur med fina vännerna och åt glass.
Har tvättat bilen och städat den invändigt och kom hem för en liten stund sedan. Det är stekhett i lägenheten. Jag har ju flyttat och bor nu i en underbar (och inte lika underbart lyhörd) tvåa precis vid torget nu. Högt i tak och stora fönster vilket gör att det blir stekhett när solen ligger på. Har ingen balkong men har "över-fönster" i varje fönster-parti så det går ju att ha öppet jämt. Saknar en balkong dock. Och ljudisolering.

Nu har jag kollat lite fler utbildningar. Har ju redan sökt universitet och högskolor till hösten. Har sökt sjuksköterska, fastighetsmäklare och lärare. Mäklare vet jag redan att det inte finns en chans att jag kommer in på men drömma kan man ju ;) Nu har jag kollat lite KY-utbildningar som tandsköterska, behandlingspedagog och hudterapeut. Vi får se vad det kan bli. Drömmen är ju att bli läkare men den drömmen har jag redan gett upp. Nu lockar faktiskt sjuksköterska mest. Vill helst av allt bli barnmorska, operationssjuksköterska eller ambulanssjuksköterska.

Nu ska jag fixa ordning lite och sen slänga mig i säng tillsammans med datorn och kolla på "Mästarnas Mästare" och sen är det dags att sova. Imorgon jobbar jag 7:45 - 16:15 och sen blir det gymmet.
Godnatt, godnatt!



~every new beginning comes from some other beginning's end~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0